9 серпня 2013 р.

Кращий вчитель

Посередній вчитель підносить готову істину, хороший – вчить її знаходити. Посередній вчитель пробує наповнити учня своїм вогнем, а хороший – розпалити його власну іскру бажань. 
Батьки вибрали для сина вчителя. Вранці дід повів онука до школи. Коли дід і онук увійшли у двір, їх оточили діти.
- Який смішний старий, – засміявся один хлопчик.
- Ей, маленький товстун, – скорчив пику інший.
Діти кричали і скакали навколо діда і внука. Тут вчитель подзвонив у дзвіночок, оголошуючи початок уроку, і діти втекли. Дідусь рішуче взяв онука за руку і вийшов на вулицю.
- Ура, я не піду в школу, – зрадів хлопчик.
- Підеш, але не в цю, – сердито відповів дід. – Я сам знайду тобі школу.
Дід відвів онука в свій будинок, залишив його під бабусиною опікою, а сам відправився на пошуки справжнього вчителя. Побачивши якусь школу, дід заходив у двір і чекав, коли вчитель відпустить дітей на перерву. У деяких школах діти не звертали на старого уваги, в інших – дражнили його. Дід мовчки повертався і йшов. Нарешті, він увійшов в крихітний дворик маленької школи і втомлено притулився до огорожі. Задзеленчав дзвінок, і діти висипались у двір.
- Дідусю, вам погано, принести води? – Почувся голосок.
- У нас у дворі є лавка, сідайте, будь ласка, – запропонував один хлопчик.
- Хочете, я покличу вчителя? – Спитала інша дитина.
Незабаром у двір вийшов молодий учитель. Дід привітався і сказав:
- Нарешті, я знайшов найкращу школу для мого внука.
- Ви помиляєтеся, дідусю, наша школа не найкраща. Вона маленька і тісна.
Старий не став сперечатися. Він про все домовився з учителем і пішов. Увечері мама хлопчика запитала діда:
- Батьку, Ви неграмотні. Чому Ви думаєте, що знайшли найкращого вчителя?
- По учнях пізнають вчителів, – відповів дід.

1 коментар:

  1. Яка повчальна історія... Мені сподобалась) Дійсно, будьмо такими, якими хочемо бачити своїх дітей, а вони будуть ставати схожими на нас. Л.Києнко-Романюк.

    ВідповістиВидалити